קורקינט שיאומי או קורקינט אינוקים?

לאחרונה פונים אלינו עוד ועוד לקוחות בנוגע לשאלה מרכזית אחת והיא: "מה עדיף? קורקינט חשמלי שיאומי או קורקינט אינוקים?"

עקב ריבוי הבקשות החלטנו לכתוב מאמר המפרט בדיוק את החסרונות והיתרונות של כל אחת מחברות הקורקינטים הפופולריות ביותר בשוק בישראל ובתל אביב בפרט.

אנחנו מקווים שתמצאו כאן את המידע הדרוש לכם. ובעזרתו, ותוכלו להחליט איזה קורקינט הוא המתאים ביותר עבורכם. שיאומי או אינוקים.

יש לציין שקורקיסיטר מבצעת תיקון לקורקינט שיאומי וגם תיקון לקורקינט אינוקים (באינוקים ניתן טיפול לפנצ'רים בלבד) ואינה עוסקת כלל במכירה של הקורקינטים הנ"ל.

אנחנו אובייקטיבים לגמרי בנושא ואין לנו עניין להמליץ על סוג קורקינט ספציפי :). עוד קצת עלינו אפשר לקרוא כאן.

על מה אתם רוכבים? קורקינט שיאומי או אינוקים

לשם ההגינות אומר, שמרבית הטכנאים שלנו נוסעים על קורקינט שיאומי. בעיקר מכיוון שעלות הקורקינט וגם עלות התיקונים שלו זולה יותר לעומת סוגי הקורקינטים האחרים. אך אין זה אומר שהדבר נכון עבור כל אחד מהקוראים.

מחיר קורקינט שיאומי או אינוקים

נתחיל עם העניין המרכזי שהוא כמובן עלות הקורקינט החשמלי. המחיר של קורקינט שיאומי מדגם "m365" (כרגע היחיד שחברת שיאומי משווקים בשוק).

המחיר נע סביב 1400-1600 ₪ שזהו מחיר זול לכל הדעות עבור קורקינט חשמלי. בעתיד צפוי להגיע דגם השיאומי פרו.

הדגם החדש צפוי לעלות כמה מאות שקלים יותר מהדגם הבסיסי ששיאומי משווקים כרגע.

מחירי הדגמים של קורקינט אינוקים נעים סביב המחיר 5000-7000 ₪, ובניהם כמה דגמים כמו הלייט, קוויק, ox  וכו'..

אפשר לקרוא עוד על דגמי קורקינט אינוקים באתר הרשמי של החברה בקישור הבא.

בתמונה: אינוקים לייט 2.0
דרך אתר אינוקים ישראל

כפי שניתן לראות למעלה בבירור, בכל הנוגע למחיר הקורקינט של שיאומי מנצח ובגדול.

בנוסף למחיר האטרקטיבי, גם עלות התיקון של קורקינט שיאומי זולה יותר.

זאת לעומת עלויות התיקון של קורקינט אינוקים בגלל מחיר החלקים הזולים יותר.

אם הפרמטר של המחיר חשוב לכם זה משהו ששווה לשקול. בחישוב פשוט אפשר להגיע למסקנה שאפשר לקנות בערך  3 קורקינטים של שיאומי במחיר של קורקינט אינוקים 1 בלבד.

יתרון נוסף למחיר הנמוך

המחיר הנמוך של קורקינט שיאומי בתל אביב מקבל נקדות זכות נוספת. מכיוון שבמציאות של היום בתל אביב נגנבים המון קורקינטים ואופניים על בסיס יומי.

זה נתון שלא ניתן להתעלם ממנו מצער ככל שיהיה.

לכן, זה יכול להיות מרכיב חשוב בשיקול של קניית קורקינט זול לעומת אחד יקר שעלול להיגנב.

לדוגמה איפה אתם משאירים את הקורקינט החשמלי ברוב שעות היום? האם בחוץ או שיש מקום מסודר לחניה? וכמובן שזה תקף גם לזמן שאתם שוהים בבית, האם אתם משאירים אותו בפנים או בחוץ וכו'…

תיקון קורקינט שיאומי מול תיקון קורקינט אינוקים :

גם כאן זהו עניין שיש לקחת בחשבון, מכיוון שפה דווקא יש יתרון לאינוקים שכן כמות התיקונים שדרוש להם נמוכה אל מול קורקינט שיאומי.

במיוחד בעניין מרכזי אחד שהוא כמובן עניין הפנצ'ר בקורקינט שיאומי שהוא נפוץ קצת יותר אם משווים לאינוקים קוויק למשל.

אבל תקר בקורקינט הוא אינו גזרה משמיים, במיוחד כשיש שירות של תיקון קורקינט שיאומי או אינוקים עד הבית בתחום תל אביב, וכשאין צורך לבזבז זמן וכסף מיותר כדי להחליף פנצ'ר.

דוגמה לתיקון פנצ'ר קורקינט אינוקים לייט 2.0

גלגלים מלאים נגד פנצ'רים

בקורקינט שיאומי קיימת אפשרות שבשונה מתיקון פנצ'ר (פנצ'ר בקורקינט שיאומי מצריך החלפת פנימית רגילה) ניתן לבצע התקנה של צמיגים מלאים שפותרים את בעיית הפנצ'ר בקורקינט פעם אחת ולתמיד. בכך בעצם חוסכים כסף בהחלפה של פנצ'רים עתידיים.

לכן, התקנה של צמיגים מלאים קורקינט שיאומי (באינוקים לא ניתן להתקין גלגל מלא נגד פנצ'רים) היא אופציה מצוינת שיוצרת שקט מלא מהבעיה העיקרית בשיאומי שהיא כאמור הפאנצרים.

בתל אביב המחיר של תיקון פנצ'ר לקורקינט הוא יחסית יקר בחנויות בגלל שהוא דורש פירוק מורכב יחסית של הגלגל.

מסיבה זו הרבה מאוד חנויות אינן מוכנות כלל לתקן את התקלה הזאת, מכיוון שזה לוקח הרבה זמן לעומת תיקונים אחרים.

תקלות נפוצות

עוד בעיה מרכזית של קורקינט שיאומי לעומת קורקינט אינוקים היא כמובן עניין הכידון המתנדנד שלעיתים גם נוטה להישבר בדגמים הישנים יותר של שיאומי.

כן, לצערי בעניין זה השמעות נכונות אבל זהו עניין שניתן לטפל בו בקלות יחסית על ידי התקנה של קיבוע כידון (קיבוע סטטי או קיבוע שניתן להסרה ומאפשר את קיפול הקורקינט בעת הצורך) ובכך לנטרל את הבעיה הזאת אחת ולתמיד.

נקודת כשל נוספת בקורקינט שיאומי היא הכנף האחורית (מגן בוץ) שנוטה להישבר יחסית בקלות אך גם כאן ניתן להתגבר על הבעיה על ידי התקנה של תומך כנף אחורית שיאומי, ובכך להקטין משמעותית את הסיכוי שהיא תישבר. רק במקרים בודדים קרה שגם לאחר התקנה של תומך לכנף האחורית הכנף אכן נשברה והתנתקה מהקורקינט.

בנושא זה ניתן לחשוב שקורקינט שיאומי מפסיד אך יש לזכור שכל מה שצוין כאן ניתן לטיפול במחיר זול יחסית על ידי טכנאי ואפילו טכנאי שיכול להגיע עד הבית ולתקן את הקורקינט במקום.

בנושא זה ניתן לחשוב שקורקינט שיאומי מפסיד, אך יש לזכור שכל מה שצויין ניתן לטיפול במחיר זול יחסית.

תיקון קורקינט שיאומי או אינוקים על ידי טכנאי שיכול להגיע עד הבית ולתקן את הקורקינט במקום.

חווית רכיבה קורקינט שיאומי או אינוקים:

בכל הנוגע לחווית הרכיבה בקורקינט כל דגמי אינוקים מובילים על קורקינט שיאומי. בדגמים השונים של קורקינט אינוקים ניתן למצוא בולמי זעזועים שמשפיעים מאד על חווית הנסיעה.

גם איכות הבניה ועניין הנדסת האנוש שהושקעו בו יוצרים חווית נסיעה טובה מאוד. אך עם כל זאת שיאומי גם עושה עבודה מעולה!

קורקינט שיאומי אומנם איננו מצויד בבולמי זעזועים כי בכל זאת מדובר על קורקינט זול בהרבה בהשוואה לאינוקים, אבל הוא מספק חווית נסיעה טובה ויציבה (קיבוע כידון וגלגלים מלאים משפיעים גם בעניין זה).

בנוסף, קורקינט שיאומי הוא קל משקל, נוח לקיפול וניתן לשים אותו ולסחוב אותו ללא בעיה.

זהו יתרון אדיר אם אתה נמצא בעיר צפופה כמו תל אביב.

לסיכום:

אם חשוב לכם לקבל תמורה טובה למחיר שאתם משלמים אז ללא ספק קורקינט שיאומי הוא המנצח הגדול בגלל המחיר הנמוך והאטרקטיבי שלו.

אם המטרה שלכם היא התניידות למרחקים קצרים בקורקינט ברחבי תל אביב ללא צורך מיוחד אז קורקינט שיאומי בתל אביב הוא הפתרון המושלם!

במידה ואתם צריכים לבצע נסיעות ארוכות מאוד או שהקורקינט משמש ככלי מרכזי לעבודה ולשעות הפנאי כדאי מאד לשקול לקנות את אחד הקורקינטים של אינוקים.

אבל בסופו של יום כל אחד צריך לחשוב איזה קורקינט יספק את צרכיו בצורה הטובה ביותר, וללא ספק גם קורקינט שיאומי ,וגם קורקינט אינוקים הם קורקינטים מצוינים.

לא במקרה הם המובילים בתל אביב במספר הכלים בדרכים.

תגובה אחת

  1. […] אם אתם מתלבטים איזה קורקינט לקנות אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו בנושא: https://korkisitter.com/%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%a7%d7%99%d7%a0%d7%98-%d7%a9%d7%99%d7%90%d7%95%d7%9e%d7… […]



שלח הודעה
1
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
אהלן,🙋🏼
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
Call Now Button