תיקון קורקינט שיאומי

במאמר שלנו בנושא תיקון קורקינט אנחנו נספר לכם את הסודות שאף חנות לתיקון קורקינטים בתל אביב לא תגלה לכם.

כדי לבצע תיקון קורקינט חשמלי (קורקינט שיאומי, קורקינט אינוקים, MII 2 וכו,…) כמו שצריך מומלץ להיעזר באיש מקצוע, אבל יש דברים בסיסיים שאפשר לעשות בעצמך כדי לשמור על הקורקינט ובמצב תקין ובטיחותי לנסיעה. הרבה מהדברים שמתוארים כאן מתייחסים לכל סוגי תיקון קורקינטים חשמליים אבל נוגעים לקורקינט שיאומי בפרט. לסקירה מלאה של הקורקינט צפו בסרטון הבא:

תיקון פנצ'ר קורקינט שיאומי

התחום של תיקון קורקינטים תל אביב נעשה נפוץ מאוד ולכן גם מאוד מבלבל.

אבל אנחנו כאן בשביל לעשות לכם סדר בכל עניין בהלת "תיקון קורקינט חשמלי"

הדבר הראשון ואחד החשובים שיעזרו לכם להימנע מתיקון פנצ'ר קורקינט בעתיד על הוא שמירה על לחץ אוויר תקין של הצמיגים (בהנחה שאין לכם צמיגים מלאים לקורקינט שיאומי). לחץ האוויר חשוב מכמה סיבות. הראשונה שבהן (והפחות ידועה) היא שמהירות הקורקינט מושפעת ישירות מלחץ האוויר בגלגלים. כשלחץ האוויר נמוך מדי זה מעמיס מאד על הקורקינט ומקשה עליו,  ובכך בעצם גורם לפגיעה במהירות המקסימלית של הקורקינט וגם ביכולת ההאצה שלו. גם טווח הנסיעה מושפע לרעה מלחץ אוויר נמוך ויכול לגרום לירידה משמעותית במרחק שהקורקינט יעבור בטעינה אחת של הסוללה. לקבלת עוד מידע עבור קורקינט שיאומי לחצו כאן.

עוד יכולת של הקורקינט החשמלי שנפגעת עקב לחץ אוויר נמוך (פחות מ23 PSI~) בצמיגים היא יציבות הקורקינט. ברגע שחסר אוויר או שיש לכם פנצ׳ר (תקר בעברית תקנית) אז לקורקינט הרבה יותר קשה להישאר יציב, מה שמשפיע באופן ישיר על איכות הנסיעה. 

צמיג מלא לשיאומי

כדי להימנע מפנצ'ר בקורקינט שיאומי באופן גורף אפשר לבצע התקנה של צמיגים מלאים לשיאומי. או כמו שבהרבה מקומות אוהבים לכנות אותם "צמיגי אנטי פנצ'ר", "גלגלים נגד פנצ'רים" או "צמיגי סיליקון"

 שבעצם מונעים פנצ'רים בהתחייבות. צמיגים מלאים לשיאומי מדגם AIT הם הדור החדש ביותר והם הצמיגים המלאים הטובים ביותר ומספקים מענה מצוין לבעיה הזאת. צמיגי AIT אפשר להשיג כאן.

הרבה אנשים נוטים לחשוב שצמיגים מלאים פוגעים באיכות הנסיעה, אבל זה תלוי בהמון משתנים.

גורמים נוספים

איכות הנסיעה יכולה לרדת משמעותית במידה ומתקינים צמיגים לא איכותיים שמעבר לזה שהם פוגעים ברכיבה עצמה גם יכולים לפגוע בקורקינט ולגרום לתקלות מסוגים כאלה ואחרים (כמו נתק בסוללה, ברגים רפויים ואחיזה לא טובה של הצמיג בכביש). לכן מומלץ להתקין צמיגים איכותיים שיותקנו על ידי בעל מקצוע. לדוגמא הצמיגים עם החורים (CoolStep  וכו'…) אולי יכול להיראות כמו צמיגים איכותיים ונוחים לרכיבה בגלל החורים שיש בהם שאמורים לפצות על קשיחות החומר שממנו הם עשויים. אבל מה שקורה בפועל זה שהחומר הקשה נשאר כזה גם בזמן הרכיבה, והוא יוצר זעזועים ורעידות בקורקינט שיאומי שמעיקים מאד ומכבידים על הנסיעה וכפי שצוין יכולים לגרום לתקלות בעתיד. כמו כן החורים בדגמים האלה "נמחצים" לאחר תקופת שימוש קצרה יחסית ואז נוצר מצב בו החומר קשה וגם החורים כבר אינם עוזרים לפצות על כך.

מה לא לעשות

גם התקנה נכונה של הצמיגים מלאים לשיאומי חשובה מאד לאיכות הנסיעה מכיוון שהצמיג עלול להיפגע כשמתקינים אותו באופן שגוי. יצא לי להיתקל בכל מיני מדריכים באינטרנט או חנויות לא מקצועיות שמחממות את הצמיג במיקרוגל או שמות אותו במים רותחים ובחלק גם להפעיל עליו המון לחץ באמצעות כלים כבדים. דברים מהסוג הזה יכולים לפגוע בחומר שממנו עשוי הצמיג (איכותי או לא) ובהמשך לפגוע בעמידותו וגם באיכות הנסיעה. חשוב מאד בהתקנת צמיג מלא בשיאומי לשים לב לכיוון הגלגל.

גלגל אחורי מפורק

עוד טעות נפוצה היא לחשוב שחייבים להחליף את שני הצמיגים ביחד בדומה לרכב, אבל אין בזה צורך. אין שום בעיה להחליף צמיג אחד שבעצם מבחינה סטטיסטית יוריד בחצי את כמות הפנצ'רים בקורקינט שיאומי.

לעומת זאת אם מתקינים צמיג מלא לשיאומי שהוא איכותי ועושים זאת בצורה נכונה זאת תהיה האופציה הטובה ביותר להימנע מפנצ'רים בקורקינט אחת ולתמיד, שכן ידוע שעקב אכילס של הקורקינטים הוא תופעת הפנצ'רים שקוראת בתדירות גבוה יחסית לעומת אופנייים לדוגמה, שבהם מנופחים הגלגלים ללחץ אוויר נמוך יותר. אם אתה מתעניין בהתקנה מקצועית של צמיג מלא לקורקינט שיאומי מהדגם החדש אתה מוזמן להסתכל בהמלצות על השירות של קורקיסיטר כאן ולהזמין תיקון עוד היום!

תיקון קורקינט חשמלי

לחץ אוויר נמוך גורם בין היתר גם פגיעה ביכולת של הקורקינט לבלום זעזועים שזו גם ככה לא התכונה החזקה בו. כשלחץ האוויר בגלגל נמוך אפשר להרגיש ממש כל סדק בכביש (אפילו בעומק של 2-3 ס"מ)  וזה פוגע משמעותית באיכות הנסיעה ויכול בנוסף גם לגרום נזק לקורקינט עצמו (ג׳אנטים, גלגל, צמיג, כנף אחורית, סוללה וכו') דבר שיגרום לתקלות קורקינט שיאומי וידרוש תיקון קורקינט עד הבית או החלפת גלגל לקורקינט שיאומי.

קורקינט שיאומי ידוע ברגישותו לפנצ׳רים. וכל מי שעדיין אין ברשותו צמיג מלא לקורקינט שיאומי מסוג AIT יעיד שהקורקינט "חוטף" פנצ׳ר אחת ל-7 שבועות בממוצע. הרבה אנשים לא יודעים אבל לחץ אוויר תקין (~47 PSI) מקטין את הסיכוי לפנצ׳ר, ובאופן כללי פשוט משפר באופן ניכר את איכות וחווית הרכיבה על הקורקינט חשמלי ואת הצורך ב-תיקון קורקינט בעתיד!

תיקון קורקינט ותחזוקה כללית

אם התעניינתם בתיקוני קורקינט חשמלי אז בטח שמעתם על הנושא שעולה הרבה פעמים כשמדברים על שיאומי והוא הכידון המתנדנד, בעיה ידועה ונפוצה שלפעמים מאד קל לפתור. תיקון הכידון צריכה להיעשות על ידי טכנאי שיכול לבצע תיקון עד הבית, אבל במקרים מסוימים אפשר למזער את התופעה בעזרת מפתח אלן בגודל 3 מ״מ.

אפשר לראות שעל הכידון ישנם 4 ברגים בחלק שבין ראש הקורקינט לחלק שבו הוא מתחבר לכידון עצמו. קורקינט שיאומי כמו שכתבנו למעלה לא מצטיין בבלימת זעזועים ולברגים מסוימים יש נטייה להשתחרר מעט אחת לתקופה. הברגים האלו נמצאים באזור שמופעל עליו הרבה לחץ בגלל ששם בעצם מופעל כוח על מנת לאחוז בכידון ולשלוט היטב ברכיבה. בעזרת הידוק קל (לא חזק מדי) של 4 הברגים האלו אפשר למנוע את הנדנוד האופקי של בורג כידון שיאומי.

 כל חלק אחר באזור הכידון מצריך תיקון קורקינט שיאומי מקצועי והזמנה של טכנאי עד הבית על מנת לטפל בו במקצועיות הנדרשת ולא לגרום לשום בעיות או תקלה במנגנון הקיפול של הקורקינט.

כנף אחורית שיאומי

בעיה נפוצה נוספת בקורקינט שיאומי היא הכנף האחורית (מגן בוץ). לחלק זה יש תפקיד חשוב מאד בתקינות הקורקינט. מעבר לזה שהוא בעצם נועל את הקורקינט בזמן הקיפול ומאפשר נשיאה קלה ונוחה שלו, הוא גם מגן עלינו בזמן הרכיבה משפריצים של מים ובוץ. כדי לשמור על המגן במקום ולהקטין את הסיכוי שהוא ישבר כדאי להשתמש בו בזהירות. מה הכוונה?

למשל, כשמרימים את הקורקינט בזמן שהוא מקופל יש לעשות זאת בזהירות גם בזמן הרבה וגם אחרי שמניחים אותו. להרבה רוכבים יש נטייה להרים אותו בצורה אגרסיבית, דבר שיכול להוביל מהר מאד לשבירה של הכנף ומצריך תיקון, ואף במקרים מסוימים תיקון קורקינט מורכב שדורש שימוש אגרסיבי יחסית של ג'בקה להוצאת הברגים שנשארו תקועים.

הרבה פעמים אפשר לראות רוכבים שמניחים רגל על הכנף בזמן הרכיבה. יש קורקינטים שהכנף שלהם מיועדת לזה, אבל קורקינט שיאומי הוא לא אחד מהם. שתי הרגליים של הרוכב אמורות להיות מונחות על משטח העמידה כדי לשמור על יציבות וגם כדי לא להזיק לכנף האחורית. תיקון כנף אחורית שיאומי צריך להיעשות בזהירות רבה על מנת לא לפגוע בסוללה שנמצאת ממש מתחת לברגים שמחזיקים את הכנף ויכולים לגרום לשיאומי נזק רציני. הברגים האלו יכולים להשתחרר מעט מדי פעם, אז אפשר להסיר את כיסוי הגומי שלהם ולהדק אותם בעדינות בעזרת מפתח אלו 2.5 מ״מ.

שלח הודעה
1
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
אהלן,🙋🏼
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
Call Now Button