קורקינט שיאומי תקלות נפוצות

קורקינט שיאומי תקלות רבות מצריכות איש מקצוע, אבל יש דברים בסיסיים שאפשר לעשות בעצמך כדי לשמור על הקורקינט ובמצב תקין ובטיחותי לנסיעה.

קורקינט שיאומי תקלות – פנצ'רים

הדבר הראשון ואחד החשובים בתחוזקת הקורקינט הוא שמירה על לחץ אוויר תקין של הצמיגים (בהנחה שאין לכם גלגלים מלאים מסוג AIT). לחץ האוויר חשוב מכמה סיבות סיבות. הראשונה שבהן (והפחות ידועה) היא שמהירות הקורקינט מושפעת ישירות מלחץ האוויר בצמיגים. כשלחץ האוויר נמוך מדי זה מעמיס מאד על הכלי ומקשה עליו,  ובכך בעצם גורם לפגיעה במהירות המקסימלית של הכלי וגם ביכולת ההאצה שלו.

עוד יכולת של הכלי שנפגעת עקב לחץ אוויר נמוך בצמיגים היא יציבות הכלי. ברגע שחסר אוויר (או שיש לכם תקר/ פנצ׳ר בקורקינט חשמלי) אז הרבה יותר קשה להישאר יציב, מה שמשפיע באופן ישיר על איכות הנסיעה. 

במאמר הבא אפשר לקבל פרטים נוספים לגבי תיקון פנצ'ר קורקינט שיאומי בעצמכם. לחצו כאן.

לחץ אוויר נמוך גורם בין היתר גם פגיעה ביכולת של הקורקינט לבלום זעזועים שזו גם ככה לא התכונה החזקה בו. כשלחץ האוויר נמוך אפשר להרגיש ממש כל סדק בכביש וזה פוגע משמעותית באיכות הנסיעה ויכול בנוסף גם לגרום נזק לקורקינט עצמו (ג׳אנטים, מנוע וכו) דבר שידרוש תיקון קורקינט מקצועי.

קורקינט שיאומי ידוע ברגישותו לפנצ׳רים. וכל מי שעדיין אין ברשותו צמיגים מלאים מסוג AIT יעיד שהכלי מתפנצ׳ר אחת ל-7 שבועות בממוצע. הרבה אנשים לא יודעים אבל לחץ אוויר תקין (~47 PSI) מקטין את הסיכוי לפנצ׳ר, ובאופן כללי פשוט משפר באופן ניכר את איכות וחווית הרכיבה.

קורקינט שיאומי תקלות – כידון

עוד נושא שעולה הרבה פעמים כשמדברים על שיאומי הוא הכידון המתנדנד, בעיה ידועה ונפוצה שלפעמים מאד קל לפתור.

מצורפת כאן כתבה בנושא הכידון של קורקינט שיאומי: לחץ כאן.

תחזוקת הכידון צריכה להיעשות על ידי טכנאי, אבל במקרים מסוימים אפשר למזער את התופעה בעזרת מפתח אלן בגודל 3 מ״מ.

קורקינט שיאומי תקלות – כלים נחוצים

אפשר לראות שעל הכידון ישנם 4 ברגים בחלק שבין ראש הקורקינט לחלק שבו הוא מתחבר לכידון עצמו. קורקינט שיאומי כמו שכתבנו למעלה לא מצטיין בבלימת זעזועים ולברגים מסוימים יש נטייה להשתחרר מעט אחת לתקופה. הברגים האלו נמצאים באזור שמופעל עליו הרבה לחץ בגלל ששם בעצם מופעל כוח על מנת לאחוז בכידון ולשלוט היטב ברכיבה. בעזרת הידוק קל (לא חזק מדי) של 4 הברגים האלו אפשר למנוע את הנדנוד האופקי של כידון הקורקינט שיאומי. כאן אפשר למצוא עוד פרטים בנוגע לכידון קורקינט שיאומי.

 כל חלק אחר באזור הכידון מצריך תיקון קורקינט שיאומי מקצועי והזמנה של טכנאי עד מנת לטפל בו במקצועיות הנדרשת ולא לגרום לשום נזק או במנגנון הקיפול.

תיקון קורקינט שיאומי – כנף אחורית

בעיה נפוצה נוספת בקורקינט שיאומי היא הכנף האחורית (מגן בוץ). לחלק זה יש תפקיד חשוב מאד בתפקוד הקורקינט. מעבר לזה שהוא בעצם נועל את הקורקינט בזמן הקיפול ומאפשר נשיאה קלה ונוחה שלו, הוא גם מגן עלינו בזמן הרכיבה משפריצים של מים ובוץ. כדי לשמור על המגן במקום ולהקטין את הסיכוי שהוא ישבר כדאי להשתמש בו בזהירות. מה הכוונה?

למשל, כשמרימים את הקורקינט בזמן שהוא מקופל יש לעשות זאת בזהירות גם בזמן הרבה וגם אחרי שמניחים אותו. להרבה רוכבים יש נטייה להרים אותו בצורה אגרסיבית, דבר שיכול להוביל מהר מאד לשבירה של הכנף ומצריך תיקון.

הרבה פעמים אפשר לראות רוכבים שמניחים רגל על הכנף בזמן הרכיבה. יש קורקינטים שהכנף שלהם מיועדת לזה, אבל קורקינט שיאומי הוא לא אחד מהם. שתי הרגליים של הרוכב אמורות להיות מונחות על משטח העמידה כדי לשמור על יציבות וגם כדי לא להזיק לכנף האחורית. תיקון כנף אחורית שיאומי צריך להיעשות בזהירות רבה על מנת לא לפגוע בסוללה שנמצאת ממש מתחת לברגים שמחזיקים את הכנף ויכולים לגרום לשיאומי נזק רציני. הברגים האלו יכולים להשתחרר מעט מדי פעם, אז אפשר להסיר את כיסוי הגומי שלהם ולהדק אותם בעדינות בעזרת מפתח אלו 2.5 מ״מ.

שלח הודעה
1
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
אהלן,🙋🏼
תרצה לתאם תיקון לקורקינט?
Call Now Button